Atlétika
Szabó Beatrix

Bombaként robbant az esport 2018-ban, mágnesként vonzza a befektetőket (LAPSZEMLE)

Publikálva: 2019.01.01 Frissítve: 2019.01.01 eSport

Nyugodtan állíthatjuk, hogy 2018-ban az esport iparág robbanásszerű növekedésnek indult. Kínában a Nike 144 milliós ruházati szerződést kötött az egyik bajnoksággal, Hangcsuban pedig egy teljes városrész épül kizárólag a videojátékoknak. Az origo.hu összeállítása.

Egyre többen fektetnek be ebbe az ágazatba, miközben már majdnem 200 millióan követik a képernyők előtt a különböző versenyeket, és még a legnagyobb stadionokat is könnyűszerrel töltik meg a rajongók. Bemutatjuk, hogy mi is történt 2018-ban a leggyorsabban növekvő sportágban.

Az esportok, vagyis az elektronikus sportok jelenleg a leggyorsabban növekvő sportágak közé tartoznak a világon, éppen emiatt hatalmas üzleti potenciállal rendelkezik. A vita természetesen marad abban a tekintetben, hogy ez valóban sport-e, azonban tény, hogy a játékosok hasonló kvalitásokkal rendelkeznek, mint a hagyományos sportok versenyzői: csapatszellem jellemzi őket, összetartanak, és stratégiai szemléletben terveznek.

A versenyszerű videojátékozást – competitive gaming – nevezhetjük esportnak, amit általában számítógépen vagy konzolon játszanak, akár csapatban, akár egyedileg, de a lényege, hogy egymás elleni harcban mutassák meg erejüket és tudásukat a résztvevők. A legnépszerűbb esport játékok közé a Dota 2, a Counter Strike és a League of Legends tartozik.

A League of Legends világbajnoki döntője nemrégen volt Dél-Koreában, a mérkőzésre pedig 99,6 millió néző volt kíváncsi, de emellett a Muhak stadionban élőben 26 ezren követték az év egyik legrangosabb esport eseményét.

A teljes cikk itt olvasható.

Fotó: illusztráció, forrás: flickr.com, Wikimédia Commons.

Kövess minket
MTK Hírlevél

Ne maradjon le egy eseményről sem!
Iratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre:

Csatlakozz RSS csatornáinkhoz és értesülj azonnal a legújabb hírekről, érdekességekről egy gombnyomásra!