Atlétika
Jankovics Dániel
A Daytona Road pályáján versenyzett Fehér Dániel, Henrich Dávid és Juhász Krisztián az Apex Racing League GT3 Pro Trophy harmadik futamán.
Ezen a héten az ARL GT3 Pro Trophy mezőnye a tengerentúlra látogatott, és a Daytona Road virtuális vonalvezetésén mérték össze tudásukat a versenyzők. Szakosztályunkat Fehér Dániel és Henrich Dávid mellett ezúttal Juhász Krisztián is képviselte a sorozatban.
A Daytona Road (más néven Daytona International Speedway) a híres Daytona 500-as oválpályának a nehezített, 6,13 kilométer hosszú változata. A pilótáknak tizenkét kanyar kell bevenniük egy kör alatt, az eredeti négyhez képest: A hármas és az ötös kanyar féktávja nagyszerű előzési lehetőséget biztosít a hátul haladónak, a féktávon bátor manőverrel pozíciót lehet nyerni. Az első hosszú, döntött kanyarral épített egyenest követő, „buszmegálló” becenévre hallgató kanyarkombinációba komoly sebességgel érkeznek a versenyzők. A kört a tizenkettes kanyar zárja, amely a Nascar pályákra jellemző hosszú, balos.
ARL GT3 Pro Trophy – Daytona Road
A kvalifikáción a második futamot nyerő Kerim Havuz végzett első helyen, akit Thomas Cuvullier követett. Pilótáink a tizennegyedik, tizenhatodik, illetve a tizenhetedik rajtkockából várhatták a futamot.
A kommentátorok kiemelték a rajtot megelőzően a kocsiválasztást, hiszen a többség szerint a Lamborghini Huracan a legjobb adottságokkal rendelkező autó, a táblázaton mégis BMW M4-gyel versenyző pilóta állt élen a harmadik kört megelőzően.
A hatvan perces futam repülőrajt után vette kezdetét. A startot követően Juhász bizonyult a legjobban helyezkedő pilótának, aki hamar a kilencedik helyen tudta magát. Pár kanyarral később azonban balesetbe keveredett, és Winklerrel ütközött, miután meginogott autója. Kénytelen volt hamarabb befejezni futamát.
A nyolcadik percben Fehér is több pozíciót vesztett, és egészen a tizenhetedik helyig esett vissza. A kört követően kiment a boxutcába, és stratégiát váltott. Pár perccel később azonban sérült autójával visszavonult.
(Henrich Dávid a tizenharmadik helyen fejezte be a futamot.)
Harmadik pilótánk, Henrich maradt a pályán, aki a tizenharmadik helyen vitézkedett, miután a vele csatában álló Marsanit hibába kényszerítette.
Az első hét helyezett – a szélárnyéknak köszönhetően – még a futam felénél is közel két másodpercre haladt egymástól. A pilóták az üzemanyag spórolásával próbáltak riválisuknál jobb helyzetbe kerülni a pályán való előzések helyett, és taktikai csata kezdődött el. Havuz kiváló tempóban tudott autózni a kerékcseréjét követően, így hamar ki tudott kerülni a szélárnyékot jelentő közelségből a mögötte haladó Prevot-tól. A török pilóta az időmérőn megszerzett elsőségét futamgyőzelemre tudta váltani, és átvette a vezetést a tabellán. Henrich Dávid a tizenharmadik helyen végzett.
A bajnokság jelenlegi állását ITT tekinthetik meg.
Szakosztályunk támogatója: