Keresés

Mit hozott a több, mint 1500 nap? 2. rész

Publikálva: 2019.01.09 Frissítve: 2019.01.09 Brüll Alfréd Akadémia

Szakmai értékelés.

Professzor Dr. Szabó Tamással, a Brüll Alfréd Akadémia vezetőségi tagjával tekintettük át, hogy a Brüll Alfréd Akadémia 2014-es indulása óta milyen eredményeket értünk el, és beszélgettünk arról is, hogy miben kell fejlődnünk?

Az interjút több részletben közöljük. Az első rész ITT olvasható.

– Milyen irányban kell fejleszteni?

– Sok dolgot meg kell valósítani, ami újszerű. Nem könnyű megfogalmazni célokat, hogy honnan, hová akarnak eljutni a szakosztályok a tehetséges versenyzőikkel, de a modern sport világában ez elengedhetetlen. Ez a feladat egyre jobban feszíti a kereteket, nem lehet megkerülni azt, hogy meghatározzuk a középtávú konkrét feladatokat. A kezdetekben elegendőnek látszottak a megfogalmazott BAA-ba kerülés kritériumai, például a Héraklész-tagság, mint objektív, nem elfogult szakosztályi minősítés. De ez ma már kevésnek tűnik.

– Mi itt a feladat?

– Úgy néz ki, hogy meg kell fogalmazni azokat a konkrét célokat, akár a képességfejlesztésben, akár a technikai, taktikai tudásban, amik ennek a rendszernek a hatékony monitorozását, elemzését, korrekcióját garantálják. Ehhez viszont dokumentációs rendszer kell. Már digitális korszakban élünk, egyre inkább megjelenik a sportban is a számítástechnika, amely megkönnyíti az eligazodást az adatok halmazában. Egyre inkább látszik, hogy akkor van rend, ha egy dokumentációs rendszer is támogatja a munkát, elemzést. Ez már elkezdődik az edzéstervezéstől, amit nem könnyű digitalizálni, hiszen világos stratégiát, konkrét célokat, feladatokat kell megfogalmazni. de a modern sport ezt nem tudja megkerülni. A BAA nemcsak pedagógiai intézmény, hanem valójában profitorientált szervezet is ami az elitképzést illeti, ezért a könnyen, hatékonyan, jól használható elemzéseket lehetővé kell tenni. Ezt a Brüll Alfréd Akadémia meg fogja valósítani. Nemcsak azért, mert könnyebben kezelhetők az információk, hanem mert ezzel felgyorsul a korszerűsítési a folyamat.

– Hogyan lehet támogatni a szakmai munkát?

– Nyilvánvaló, hogy sokféleképpen kell támogatni. Ha működik a dokumentációs rendszer, ami az indikátorokat figyeli, amelyek meghatározzák a teljesítményt, akkor könnyű dolgunk van, mert ezeket le lehet írni, minősíteni. A kérdés persze felvetődik, hogy ha ilyen léptekkel halad előre ez a tehetséggondozó program, akkor mennyiben lehet garantált a szakosztályi kereteken belül ez a fajta tehetséggondozás?

– Ha szakosztályi keretek között dolgozik a rendszer, akkor ez egy sor kérdést vet fel. Ilyen például a kiválasztás.

– Az MTK Budapest építkezik, nemcsak saját forrásból fejleszti a Brüllös csapatot, hanem megfelelő szakmai kitekintéssel támogatja az erőforrást. Egyéni sportágakról van szó, de mégis csapatban dolgoznak a műhelyek, szükség van húzóerőre, példaképekre, a versengést erősítő lépésekre.

– Melyik a legfontosabb indikátor?

– Az Akadémia működtetésében talán az egyik legfontosabb a támogatás, a menedzselés. Ebben nincs teljes egyetértés azt akadémia képviselői és a menedzsment között, mert az edzők, akik érintettek a sikerekben, egyszerűbben látják ezt az egész problémát. Azt mondják, hogy pénz kell. De nem minden erről szól. Kell, de nem minden a pénz, nem mindent lehet vele megoldani. Megfelelő anyagi támogatás kell, ezt nem szabad vitatni Ezzel kapcsolatban van állandóan napirenden az ösztöndíj kérdése, a túlmunka megfizetése. Az anyagi támogatás valóban fontos indikátor, de ha ebből fakadóan a szereplők nem tudnak egyetérteni a célkitűzésekkel, vagy ha nincsenek megfelelő feltételek, akkor akadozik a történet. Ha az előzőekben már említett megfelelő információs rendszer kialakul, és az adatvédelmi szempontoknak megfelelően tudjuk kezelni az információkat, világosan fogjuk látni, mely indikátoroknál kel beavatkozni.

Folytatjuk.

MTK Hírlevél

Ne maradjon le egy eseményről sem!
Iratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre:

Csatlakozz RSS csatornáinkhoz és értesülj azonnal a legújabb hírekről, érdekességekről egy gombnyomásra!