Kézilabda
Kekezovity Anna

Fontos szabályváltozás (LAPSZEMLE)

Publikálva: 2020.02.27 Frissítve: 2020.02.27 MTK Budapest

Az olimpián indulók figyelmére számít a Magyar Olimpiai Bizottság. Interjú Báthori Zsófiával a MOB senior marketing menedzserével.

Az Olimpiai Charta 40-es szabályának módosításával a Nemzetközi Olimpiai Bizottság nagyobb marketing szabadságot engedélyez a sportolóknak az olimpiai játékok ideje alatt. Eddig a NOB, illetve a Magyar Olimpiai Bizottság engedélye nélkül senki nem járulhatott hozzá személyének, vagy eredményének reklámcélú felhasználásához, most puhult a szabályozás. A jelenlegi gyakorlat szerint a NOB általános előírásai alapján az egyes nemzeti olimpiai bizottságok saját maguk dolgozták ki országuk marketing és jogi viszonyainak megfelelően a szabályokat.

– Változott-e Magyarországon is a Rule 40?

– Igen, mi is követjük a NOB ajánlását, a nemzetközi folyamatokat. Kidolgoztunk egy olyan rendszert, amely szerintünk jó egyensúlyt nyújt, egyszerre védi partnereink jogait és ad új lehetőségeket a sportolóknak. Konkrétan, a mostani szabály szerint az olimpiai időszak alatt, vagyis a tokiói olimpiai falu nyitásától az olimpiai játékok záróünnepségét követő második napig, azaz 2020. július 14-től augusztus 11-ig, az olimpiai résztvevő a közösségi média felületein megköszönheti saját szponzorának a támogatást – akkor is, ha az nem olimpiai partner –, az alábbi feltételekkel: szponzoronként egy köszönő üzenet jeleníthető meg, a bejegyzés pedig csak szöveges lehet, nem tartalmazhat fotót vagy videót, kizárólag általános köszönetnyilvánítás megengedett. Az olimpiai résztvevő a bejegyzésével nem keltheti annak látszatát, hogy a szponzoráló cég és az olimpiai játékok, a NOB, a MOB vagy a Magyar Olimpiai Csapat között kereskedelmi kapcsolat áll fenn, valamint nem utalhat arra, hogy a szponzor terméke vagy szolgáltatása fokozta a teljesítményét, illetve javított az olimpiai eredményén. A köszönő posztban a szponzor cég vagy márka tagelése, céges hashtag vagy márkaszlogen használata és általános tartózkodási hely [Tokió, Japán] tagelése megengedett, a cég azonban nem oszthatja meg saját felületén az olimpiai résztvevő bejegyzését. Az olimpiai helyszínek tagelése, valamint bármilyen olimpiai utalást tartalmazó, illetve NOB, Tokyo 2020, MOB és Magyar Olimpiai Csapat hashtag, szlogen használata a szponzoroknak szóló köszönő posztban nem megengedett. Az olimpiai résztvevő saját felületein megoszthat bármilyen NOB-os, Tokyo 2020-as, MOB-os, Magyar Olimpiai Csapatos tartalmat [szöveges bejegyzést, fotót, videót], ezekhez a megosztásokhoz azonban nem kapcsolódhat semmilyen, szponzorra történő utalás, a köszönetnyilvánítást is beleértve. Nemzetközi példák alapján is azt gondoljuk, hogy ez egy korrekt enyhítése a korábbi szabályozásnak. Azt fontosnak tartom elmondani, hogy a Rule 40 NOB általi megújításának időpontja nem kifejezetten szerencsés. Hosszútávú, általában exkluzív együttműködéseink, partneri kapcsolataink vannak, amiket a jelenlegi változás akár sokkal negatívabban is érinthetett volna, mindössze pár hónappal az olimpia előtt. Emellett, azt gondoljuk, hogy a sportolóknak – akik minden támogatást megérdemelnek – is tudniuk kell, hogy „marketing értéküket”, amivel az egyéni szponzoraikat is szerezték, nem kis részben épp az olimpiai részvételnek, és a NOB sok éve működő finanszírozási modelljének, illetve marketing előírásainak is köszönhetik. 

A teljes cikk ITT.

Kövess minket
MTK Hírlevél

Ne maradjon le egy eseményről sem!
Iratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre:

Csatlakozz RSS csatornáinkhoz és értesülj azonnal a legújabb hírekről, érdekességekről egy gombnyomásra!